کد مطلب:314218 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:185

اباالفضل العباس قضاوت به حق می کند
جناب حجةالاسلام سلالةالسادات آقای سید سجاد عبقاتی، در مكتوبی به انتشارات مكتب الحسین علیه السلام دو كرامت ارسال داشته اند كه ذیلا می خوانید:

39. شخصی از اهل سنت، از یك شیعه مبلغی طلبكار بود و هر چه طلب خود را از وی مطالبه می كرد، آن فرد شیعی بدهی خود را نمی پرداخت و حاشا می كرد. آن دو با هم مشاجرات زیادی داشتند تا كار به اینجا كشیده شد كه مرد سنی گفت: باید این آقای شیعه به درگاه حضرت اباالفضل العباس علیه السلام رفته و دست به علم مبارك حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بگذارد و بگوید كه من مقروض نیستم، تا من از طلب خود صرفنظر كنم.



[ صفحه 666]



بدهكار حاضر شد به درگاه رفته و قسم یاد كند كه به فرد سنی بدهكار نیست، و پیش خود می اندیشید كه: من شیعه هستم، و او سنی. بنابراین حضرت قضاوت را به سود من انجام خواهد داد! مرد سنی باز تكرار كرد كه اگر او دست به علم گذاشته بگوید من مقروض نیستم، من هم از تعقیب وی خودداری می كنم.

همسر بدهكار به شوهرش گفت: خیر، این كار را نكن، صلاح نیست، ولی او نپذیرفت و به زنش گفت: حضرت ابوالفضل علیه السلام هیچ وقت شیعه را در مقابل سنی سرافكنده نخواهد ساخت. بالأخره مرد شیعه به درگاه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام رفت و دست به علم مبارك گذاشت و به دروغ گفت: من به این مرد سنی بدهكار نیستم و پولی از وی نگرفته ام. از آنجا كه برگشت هنوز به صحن مبارك درگاه كنار حوض نرسیده بود، كه پسرش را صدا زد و دست خود را بر كتف وی گذاشت و آهسته به راه افتاد. به زودی معلوم شد كه مورد غضب حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام قرار گرفته و نابینا شده است.

این است نتیجه ی قسم دروغ و نمونه ای از عدالت حضرت قمر بنی هاشم اباالفضل العباس علیه السلام.